Oldal nyomtatása

Korábbi híreink

Igazság a no.1 rulett stratégiáról!


Tömegével kapom mostanában a „tuti” rulett stratégiákkal kapcsolatos kéretlen leveleket. Az emberekkel a témáról beszélgetve úgy látom, hogy nagyon hasznos lesz, ha egy cikkben összefoglalom az ezzel kapcsolatos gondolataimat.

Rovat: Cikkek
Beküldte: Kerekes István

 

P i r o s -  F e k e t e

 

 

Az én kapcsolatom a kaszinók világával nem teljesen új keletű. Azon kívül, hogy mint sokaknak, nekem is számos ismerősöm dolgozott alkalmazottként ilyen-olyan kaszinókban különböző munkakörökben a pénztárostól a luxushajó kaszinóigazgatóig, közel egy tucat könyvet el is olvastam csak magáról a rulett játékról. Magam is kipróbáltam (mind elméletben, mind gyakorlatban) néhány, a szerencsejátékos szubkultúrában leginkább ismert rulett „módszert”, igen kevés sikerrel.

Röviden összefoglalva a cikk lényegét, ha pénzt akarsz csinálni, akkor messziről kerüld el a rulett asztalt. És ha valaki a tuti rulett stratégia kipróbálására akar rávenni, akkor talán legjobb, ha úgy teszel, ahogy Lusta Dick fogalmaz a Macskafogóban: „Ha még egyszer valaki jutalomutazást kínál, hozzávágok egy követ és elszaladok, de jó messzire.”

Milyen „tuti stratégiával” vakítanak a kéretlen levelek és vakítják egymást sokszor az emberek is?

A módszernek több neve is van. A szakirodalomban ismert neve Martingale-módszer, bár hallottam már Leningrád-stratégiának is. Manapság a legtöbben egyszerűen csak piros-feketének nevezik. De nem is az elnevezés a fontos. Sőt, akár nyugodtan egy kalap alá vehetjük a legtöbb progresszív (duplázós, stb.) fogadási, szerencsejáték és - alig merem kimondani - tőzsdei stratégiát is!

A Martingale-módszer kivitelezésének legegyszerűbb - egy kisgyerek szellemi szintjén álló személy által is megvalósítható - terepe a rulett asztalnál kínálkozik.

A játékos elhatározza, hogy felrak 1 egységet a piros színre. Alap esetben, ha kijön a piros, akkor megmarad az 1 egysége és 1 újabb egységet nyer. Ha fekete jön ki, akkor elveszít ugyan 1 egységet, de 2 újabb egységet felhelyez ismét a piros színre. Ha következő alkalmakkor is „balszerencséje” lesz, akkor rendre 4,8,16,32,64,128,... 2n egységet rak fel, próbálva visszanyerni az eddigi veszteségeit, plusz 1 egység profitra is szert tenni. Ha kijön a piros, akkor újrakezdi a játékot 1 egységgel.

Az elmélet nagyon szép, de mégis hol a buktató?

Ha a játékos kifog egy néhány alkalomból álló bukó szériát, menthetetlenül el fog fogyni a pénze. Pl. egy 10 alkalomból álló kedvezőtlen széria „túléléséhez” minimum
1+2+4+8+16+32+64+128+256+512 = 1023 egységgel kell a játékosnak rendelkeznie.

Sokan úgy gondolják, hogy azzal tudják javítani az „esélyeiket”, ha az alapegységhez képest több pénzük áll rendelkezésre. Ehhez képest a valóság az, hogy a nagy összegekkel játékba indulók is előbb-utóbb le fogják nullázni magukat, miközben a teljes összegre vetítve alacsony kezdőegység miatt, egy-egy gurításkor a teljes összeghez képest csak kis téteket nyerhetnek.

Az előbbi példánál maradva, ha valaki bemegy a kaszinóba, hogy 1000 Ft-os egységgel „piros-feketézzen”, akkor a 11. kedvezőtlen gurítás után már egy összegben több, mint 1 millió forintot kellene kockára tennie (miközben már elbukott több, mint 1 milliót), azért, hogy teljesüljön a 11 gurítással ezelőtti célja. Azaz, hogy ebben a pillanatban 50% -nál kevesebb (a "Nulla" miatt) eséllyel nyerjen 1000 forintot!

 

Mégis miért játsszák sokan, miközben szemléltető táblázatok nélkül, akár számtani alapműveletek felhasználásával is belátható, hogy ebben a játékban a játékos lesz a vesztes?

A Martingale-módszer egy óriási pszichés csapda! Ugyanis a játékos valószínűleg sokszor fog nyerni és - könnyen úgy érzi - csak néha-néha veszít.

A pszichés nehézséget a játékosnak az okozza:
hogy sokszor nyer (kicsit), és csak néha veszít (hatalmasat)!

Mivel sokszor nyer, a játékos úgy érzi, hogy „működik a módszer”. Amikor pedig elveszíti a teljes összeget, nem a „stratégiát” kárhoztatja, hanem saját magát, mivel úgy gondolja, hogy „nem volt elég pénze végigvinni a stratégiát”.

 

Letölthető Martingale-módszer teszt

Készítettem egy kis letölthető táblázatot, amelyben variálhatóak az értékek és egy kis grafikon is jól szemlélteti a pénzösszeg változását.

letölthető példatáblázat: martingale_modszer.ods , martingale_modszer.xls


A táblázat 1000 gurítást modellez. Ha a grafikon hirtelen véget ér, akkor ott elveszett az összes pénz. Ha letöltöd, akkor lent a táblázatban megtalálod, hogyan. Ha elfogy a pénz az „összesített” oszlopban, utolsóként még kiírásra kerül, hogy „ELFOGYOTT”. Ha az „ELFOGYOTT” szó után képlethibát látsz, az nem hiba... :) Ha már nincs annyi pénz, hogy a dupláját felrakja, akkor felrakja a „maradékot”, emiatt egyes esetekben akár fűrészfogas is lehet az ábra.

Amennyiben még több gurítást szeretnél, egyszerűen hosszabbítsd meg a táblázat oszlopait, és javítsd át a „diagram” tartományát a megfelelő értékre. Ha nagyobb méretben szeretnéd a grafikont, nyugodtan nagyobbítsd meg! A táblázatkezelőkben megszokott F9-es gomb megnyomásával generálhatsz új eseménysort.

Sokat vacilláltam azon, hogy a Nulla hatását hogyan érvényesítsem. Mivel szinte kaszinónként eltérő a házszabály a nullára vonatkozóan, így % értékben kell megadni a Nulla hatását. De ha zavar, akkor a hatását ki is kapcsolhatod.

A valószínűségeket a RAND() függvénnyel generálom, mely paraméter nélkül 0 és 1 közötti értéket ad. Ezt az eredményt egész számra kerekítve kapunk 0-t (fekete), vagy 1-et (piros). A rulett keréken található Nulla miatt 50%-nál kisebb a valószínűsége, hogy kedvező esemény következik be. Ezért még a kerekítés előtt a RAND() függvény eredményét korrigálni érdemes a Nulla hatásával.

Európai 1 Nullás asztalon kb. 2,7% (1/37) az esélye, hogy nulla jön ki, amerikai 2 Nullás asztalon pedig kb. 5,4% (2/38) az esélye, hogy Nulla jön ki. Gyakori az ún. „jail” (azaz börtön) szabály is, ami azt jelenti, hogy amennyiben Nulla jön ki, úgy a piroson, illetve a feketén lévő tét érintetlen marad, és ha a következő gurításnál kijön, amire tették, akkor elveheti/áthelyezheti a játékos (egyébként a házé lesz). Az előzőekhez képest némileg hasonló hatású, bár eltérő kivitelezésű szabály, hogy Nulla esetén felezik a piroson, illetve a feketén lévő téteket.

A letölthető táblázatban a helyes számoláshoz a „Nulla hatása” mezőben a véletlen generálás és a kerekítés általam alkalmazott módszere miatt kettővel osztani kell a fenti százalék értékeket. (Tipp: ha azt akarod, hogy mindig kedvezőtlen esemény következzen be, adj meg 50%-os értéket, vagy a játékosnak „cinkelt” rulettkerékhez adj meg negatív számot)

A fájl OpenOffice 3.1-el készült, ezért OpenOffice programmal javasolom megnyitni. Microsoft Excelben is lementettem, de nem garantálom, hogy úgy néz ki, mint ahogy nálam.

 

Mégis miért léteznek rulettstratégiát hirdető weboldalak?

Számomra világos, hogy a kaszinó portálok jutalékai miatt. Ha bármely online kaszinó oldalát megnézed, igen kecsegtető „affiliate” (ajánlói) rendszert működtetnek. Aki sok embert meg tud győzni arról, hogy pénzt fizessen be egy-egy kaszinóba, az akár meg is gazdagodhat ezen.

Ma már kevés, hogy kirak valaki egy linket, vagy bannert a weblapjára. Nyilván hatékonyabb, ha rá is beszéli az olvasót, hogy „ebből fog meggazdagodni”, de legalábbis megélni. És az új dolgokra fogékony, tapasztalatlan emberek nem játéknak, hanem befektetésnek fogják tekinteni az online kaszinós befizetésüket.

 

Záró gondolat

Aki volt már nálunk, az tudja, hogy mi egy-egy Cashflow játékon komoly harcot vívunk a kacatok ellen. Azonban fontos tudni, hogy igazán sokat bukni nem a kacatokkal lehet, hanem a rossz befektetésekkel!

 

Kapcsolódó irodalom:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Rulett
http://hu.wikipedia.org/wiki/Martingale-m%C3%B3dszer
http://hu.wikipedia.org/wiki/Szerencsej%C3%A1t%C3%A9kosok_t%C3%A9ved%C3%A9se
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%BCgg%C5%91s%C3%A9g#J.C3.A1t.C3.A9kszenved.C3.A9ly
http://en.wikipedia.org/wiki/Martingale_%28betting_system%29